“ERKEN” İngilizce için “GEÇ” kalmadan adım atmak gerek…

Eklenme Tarihi: 20 Şubat 2015

Yetişkinlerin ya da gençlerin aksine küçük çocuklarda dil edinimi doğal olarak gelişir. Küçük çocuklar, ana dillerini öğrenebilmek için bireysel, doğuştan gelen dil öğrenme stratejilerini (innate capacity) kullanmaktadırlar ve bu yüzden aynı stratejileri İngilizce öğrenmek için de kullanabileceklerini kısa süre içinde fark ederler. Dil eğitimine çocuk yaşlarda başlamanın etkilerini Burcu Önder Woow’a anlattı. 

woow-ingilizce-eğitimi-burcu-önder

 

Küçük yaşlarda ikinci bir dil öğrenme şansını yakalamış çocukların, hayat boyunca başka bir dil öğrenmeye çalıştıklarında da aynı doğal dil öğrenme stratejilerini kullandıkları gözlenmiştir. Liseliler ya da yetişkinler gibi dili bilinçli olarak öğrenmek zorunda kalanlardan ziyade kendi kendine kapan çocukların, büyük olasılıkla daha iyi bir telaffuzları, ayrıca dile ve kültüre karşı daha yüksek bir duyarlılıkları olur. Çünkü tek dil konuşan çocuklar ergenlik çağına geldiklerinde daha çekingen olurlar, dil öğrenme yetenekleri kaybolur ve İngilizceyi bilinçli bir biçimde çalışmaları gerektiğini hissederler ve bu da işin bütün büyüsünü kaçırır.

 
Konuşma dili okuma ve yazmadan önce kendiliğinden öğrenilir.

Dil edinilirken ilk önce bir “sessiz dönem”den geçilir. Tıpkı bebekler gibi İngilizce öğrenen küçük çocuklar da bu dönemde, izlerler, dinlerler ve mimikler ya da jestlerle iletişim kurarlar. Henüz herhangi bir İngilizce kelime kullanılmadan iletişimin kurarlar. Bu süre zarfında çocuklar diyalog kurmaya zorlanmamalıdırlar. Konuşmaya başlamak İngilizce seanslarının sıklığına bağlı olarak değişir. Bir süre sonra her çocuk (kızlar genellikle oğlan çocuklarından daha çabuk) diyalogların içinde basit kelimeler (‘cat,’ ‘dog’) ya da kısa kalıplar kullanmaya başlar (‘What’s that?’ ‘It’s my book,’ ‘I can’t,’ ‘That’s a car’, ‘Time to go home’). Çocuk, bazı ifadelerin birden fazla kelime içerdiğini fark etmeden, telaffuzu birebir taklit ederek bunları ezberlemiştir. Bu dönem bir süre devam eder ve çocuk kendi ifadelerini oluşturmaya başlayana kadar dilini daha da geliştirir ve yeni öğrendiği ifadeleri diyaloglar içinde kullanmaya başlar.

jfoıwşfjew

 

Çocuk, İngilizceye maruz kaldığı sıklığa ve deneyimin niteliğine bağlı olarak “bütün cümleler” oluşturmaya başlar.

Zaman içinde ezberlenmiş bir kelimeye kendi bildikleri diğer bir kelimeyi ekleyerek oluşturdukları ifadeleri kullanmaya başlarlar ya da ezberlenmiş bir ifadeye kendi girdilerini eklerler (‘That’s my chair.’ ‘Time to play.’). Çocuk, İngilizceye maruz kaldığı sıklığa ve deneyimin niteliğine bağlı olarak “bütün cümleler” oluşturmaya başlar. Bir de bakmışsınız, hiç fark etmeden edilgen yapılar (passive voice) kullanmaya başlamış (It’s broken).

 

Çocuklar kendilerini güvende hissetmelidirler ve İngilizce öğrenmek için iyi bir nedenleri olduğunu bilmelidirler.

İngilizce seansları başladıktan sonra bazı küçük çocuklar, özellikle de oğlan çocukları, düşüncelerini İngilizce ifade edemedikleri için hayal kırıklığına uğrayabilirler. Bazıları İngilizceyi kendi ana dillerini konuştukları gibi hızlı konuşmak isterler. Bu dönemde çeşitli tekerlemeler ve oyunlar çoğunlukla işe yarar. Küçük çocuklar kendilerini güvende hissetmelidirler ve İngilizce öğrenmek için iyi bir nedenleri olduğunu bilmelidirler. Yapılan aktiviteler, çoktan biliyor oldukları ilgi çekici bazı günlük faaliyetlerle bağlantılı olmalıdır.

Ayrıca çocukların kendi ana dillerinde zaten bildikleri kavramlara odaklanan İngilizce seansları daha eğlenceli ve ilgi çekicidir. Bu yolla çocuklar, yeni bir kavram ve yeni bir dilden oluşan iki ayrı şey değil, zaten bildikleri bir şey hakkında İngilizce konuşmayı öğrenirler. Aktiviteler bazı nesnelerle, video ve filmlerle desteklenmelidir, çünkü bu anlamaya yardımcı olacak ve ilgiyi artıracaktır.
Çocuklar, ilerleme kaydettiklerini hissetmelidirler. Sürekli olarak teşvik edilmeli ve başarıları için övgü almalıdırlar, çünkü her türlü başarı motivasyon sağlar. Ebeveynler yalnızca temel bir İngilizce biliyor ve çocuklarıyla birlikte öğreniyor olsalar bile, çocukları motive etmek için çok iyi bir konuma sahiptirler. Yaşam boyu sürecek tutumlar erken çocukluk döneminde, çocuklar 8 ya da 9 yaşından küçükken belirlenmektedir. Bu sebeple, ebeveynler sadece küçük paylaşımlarla bile çocuklarının hayatına İngilizceyi sokmakla kalmaz, aynı zamanda dil öğrenimi ve diğer kültürlere yaklaşım konusunda da çocukları üzerinde etkili olurlar.

İlgili Kelimeler

Yazının etiketlerine tıklayarak, benzer içeriklere ulaşabilirsiniz

- - - -

Yazı ile ilgili düşüncelerinizi bu alanda paylaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

“ERKEN” İngilizce için “GEÇ” kalmadan adım atmak gerek…

GEREKLİ NUMARALAR